שמאי מקרקעין באזור ישובי המועצה האזורית באר טוביה והסביבה

שמאי מקרקעין מומחה באזור ישובי המועצה האזורית באר טוביה והסביבה:

מחפשים שמאי מקרקעין באזור ישובי המועצה האזורית באר טוביה והסביבה?

משרד השמאים ניצן מקובר בעל נסיון רב ועשיר בתחום המקרקעין במושבים בכלל ובישובי המועצה האזורית באר טוביה והסביבה בפרט.

פיצול מגרש מנחלה עפ"י החלטה 1591 :

פיצול מגרש מנחלה חקלאית אפשרי כיום במסגרת החלטת רשות מקרקעי ישראל מספר 1591 תמורת תשלום של 33%+ מע"מ משווי המגרש ללא מע"מ וללא הוצ' פיתוח. התשלום כולל את כל זכויות הבניה הקיימות והעתידיות. התוצאה היא קבלת מגרש עם חוזה כמו מגרש בהרחבה.

תחילה יש להצטרף להחלטה. להלן עקרי התנאים להצטרפות להחלטה:

  • רישום של חלקה א' בטאבו.
  • תשלום סך של 3.75% מערך הקרקע (ללא הנחות אזור) של חלקת המגורים עם היקף בניה בסיסי למגורים עד 375 מ"ר (בכפוף לקיומה של תכנית תקפה).
  • הסדרה ותשלום בגין כל השימושים בנחלה כולל הסדרת חובות עבר.

בשלב הבא לאחר ההצטרפות להחלטה ניתן יהיה לפצל את המגרש מהנחלה בכפוף לתב"ע תקפה והשלמת התשלום ל-33% + מע"מ, חתימה על חוזה/ים חכירה למלוא זכויות הבניה ליחידת דיור אחת בכפוף לעמידה בתנאים הבאים כגון:

  • יחידת דיור קיימת על פי תכנית תקפה עם זכויות בניה כוללות של לפחות 160 מ"ר, המשמשת בפועל למגורי החוכר, תישאר תמיד צמודה לנחלה ולא יותר פיצולה מן הנחלה.
  • פיצול מגרש יעשה בכפוף לקיומה של תכנית תקפה המאפשרת את הפיצול.
  • תכנית לפיצול מגרש/ים מהנחלה ככל שהיא יוצרת יחידות דיור שאינן כלולות בנחלה, תהיה כפופה למגבלות תמ"א 35.
  • גודל המגרש המפוצל וזכויות הבניה בשטח של 160 מ"ר יופחתו משטח חלקת המגורים והיקף הבניה הבסיסי בהתאמה.
  • תשלום לרשות של 33% משווי המגרש למגורים עפ"י שומה עדכנית למגרש המפוצל, התשלום יתבצע באופן הבא : השלמת תשלום בשיעור 29.25% עבור 160 מ"ר. תשלום בשיעור 33% עבור יתרת הזכויות שלא נרכשו.
  • הרשות לא תאפשר לבעל זכויות בנחלה לפצל מגרש מתוך חלקת המגורים ללא זכויות בניה צמודות לו של לפחות 160 מ"ר.

ראוי לציין כי לחוכר קיימת אופציה לרכוש את מלוא הזכויות למגורים בחלקת המגורים : תמורת תשלום דמי רכישה (להלן: "דמי הרכישה") בשיעור של 33% משווי הקרקע של חלקת המגורים, בהתחשב בזכויות הבניה המאושרות בפוטנציאל התכנוני למגורים.

תשלומים נוספים שיש להביא בחשבון:

עלות אדריכל להכנת תב"ע לפיצול, מודד מוסמך, שמאי מקרקעין, עו"ד, תשלום היטל השבחה לועדה המקומית לתכנון ובניה, מס רכישה (מס על רכישת הזכויות מרמ"י), אגרות והיטלים.

מועצה אזורית באר טוביה היא מועצה אזורית במחוז הדרום, ליד הערים קריית מלאכי ואשדוד. המועצה הוקמה בשנת 1950, ובה 23 יישובים. שטח השיפוט שלה הוא 140,000 דונם. המועצה נקראת בשמו של מושב באר טוביה, שהיה היישוב הראשון שהוקם בשטח המועצה האזורית.

הישובים הנמנים בין היתר במועצה: אביגדור, אורות, אמונים, באר טוביה, ביצרון, בית עזרא, גבעתי, חצב, ינון, כפר אחים, כפר ורבורג, נווה מבטח, ניר בנים, עזריקם, ערוגות, שדה, שתולים, תימורים, תלמי יחיאל.

קיבוצים: חצור אשדוד.

ישובים קהילתים: עזר.

מוסדות: המכללה האקדמית אחוה, כנות.

מרכז כפרי: אחווה.

שיכון משפחות: מחנה מרים.